Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Ένα μυθιστόρημα στο κινητό τηλέφωνο



Η Ιαπωνία περνά πλέον με επιτυχία στην εποχή του ψηφιακού  μπεστ σέλερ
ΤΟΚΙΟ. Στον παράδεισο της ηλεκτρονικής τεχνολογίας, στην Ιαπωνία, εμφανίστηκε ένας ακόμη νεωτερισμός που σπάει τα ταμεία. Είναι το ψηφιακό μυθιστόρημα που διαβάζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου. Προτού ακόμη κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία, το βιβλίο έχει ήδη διαβαστεί από 25.000 αναγνώστριες. Είναι το «Κoizora» (Ο ουρανός του έρωτα) που ευλόγως συναρπάζει κορίτσια ηλικίας 15-24 ετών.
Πώς γίνεται; Απλώς το κατεβάζουν από το Διαδίκτυο στη μικρή οθόνη της συσκευής και το διαβάζουν όπου σταθούν και όπου βρεθούν, με κίνδυνο να... στραβωθούν. Διαβάζουν στο σπίτι, στον δρόμο, στο λεωφορείο και στο μετρό, στο πάρκο, στον περίπατο, περιμένοντας στην ουρά, περιμένοντας στον γιατρό. Πρόκειται για μανία και εθισμό που ταχέως εξελίσσεται σε κοινωνικό φαινόμενο. Διαβάζοντας τις περιπέτειες και τα πάθη της ερωτευμένης ηρωίδας του μυθιστορήματος ως την τελική δικαίωση, το κάθε κορίτσι συγκινείται, δακρύζει και αμέσως παίρνει τη φιλενάδα της: «Διάβασε αυτό... χάνεις!». Ανοίγει η δεύτερη, διαβάζει, συγκινείται ομοίως, παίρνει αμέσως άλλη φίλη. Έτσι εκατοντάδες χιλιάδες κοριτσόπουλα καταφέρνουν να μπλοκάρουν το Διαδίκτυο.
Ως προς το περιεχόμενο, η τεχνολογία δεν επιτρέπει εμβαθύνσεις σε νοήματα, ούτε περίτεχνο γράψιμο με σπάνιες και δυσνόητες λέξεις. Το κείμενο είναι στην απλή καθομιλουμένη και περιορισμένου λεξιλογίου. Αυτό δεν ενοχλεί τις αναγνώστριες, οι οποίες άλλωστε δεν ζητούν πολλά πράγματα, μόνο συγκίνηση μέσα από ιστορίες καθημερινής ζωής και έρωτα. Κατά μέσον όρο η καθεμία «διαβάζει» στο κινητό τρεις ώρες την ημέρα. Βάλτε λοιπόν τώρα 108 εκατομμύρια συνδρομητές της ιαπωνικής κινητής τηλεφωνίας, με τους 8 στους 10 να διαθέτουν υπερσύγχρονες συσκευές τρίτης γενιάς με διαδικτυακές συνδέσεις και όλα τα σχετικά- μια αγορά διόλου ευκαταφρόνητη για τα ψηφιακά   μπεστ  σέλερ.
 Βήμα  online
                                                                 Τρίτη  23  Σεπτεμβρίου 2008

Δεν υπάρχουν σχόλια: