Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ Στα νιάτα μου ήμουν ουτοπιστής. Αξίζει όμως να ζήσεις χωρίς ουτοπίες;











Συνέντευξη  του  Μίκη Θεοδωράκη   στο   γαλλικό έντυπο «Οpera international»

«Ο καλλιτέχνης διαθέτει τεράστια δύναμη, σχεδόν ανεξέλεγκτη. Γι' αυτό και οι κυβερνώντες, πολύ συχνά στην Ιστορία, θέλησαν να τη χειραγωγήσουν ή αντίθετα να την ακυρώσουν».

«Πρέπει να παλέψουμε κόντρα στον θεό του χρήματος, κόντρα στο εύκολο χρήμα... Και ιδίως πρέπει να ενισχύσουμε τον πολιτισμό. Ο προσανατολισμός της σημερινής Ευρώπης παραμένει οικονομικός. Ο άνθρωπος όμως έχει ανάγκη να εκπαιδευτεί και να πειθαρχήσει το "κτήνος" που κρύβει μέσα του, ιδού ο ρόλος της τέχνης. Πρέπει να δοξάζουμε τους καλλιτέχνες και τους διανοούμενους και όχι τους κυβερνώντες!»  [ … ] 

 «Το να μην ενδιαφέρεται ο καλλιτέχνης για την πολιτική το βρίσκω αφύσικο. Ο καλλιτέχνης διαθέτει τεράστια δύναμη, σχεδόν ανεξέλεγκτη. Γι' αυτό και οι κυβερνώντες, πολύ συχνά στην Ιστορία, θέλησαν να τη χειραγωγήσουν ή αντίθετα να την ακυρώσουν. Η τέχνη δεν μπορεί να μείνει στο περιθώριο της κοινωνικής εξέλιξης διότι είναι, αυτή καθαυτή, επικοινωνία. Είναι δυνατόν, ιδίως σήμερα, να επικοινωνείς μόνο με μια μικρή ελίτ, αγνοώντας τις μάζες και τα κοινωνικά προβλήματα; Πρέπει να μοιράζεσαι τα πάντα με τον λαό. Ο καλλιτέχνης δεν μπορεί να μένει απομονωμένος. Είναι δικός του ρόλος να μιλήσει για την πείνα, για την πορνεία...».  [ …] 

«Στη ζωή πρέπει πάντα να είσαι ιδεαλιστής, πρέπει να πιστεύεις σε κάτι. Αγαπώ τον Χριστό, πιστεύω στο μήνυμα αγάπης, συνέθεσα όλη τη μουσική μου στις ορθόδοξες εκκλησίες. Τραγουδούσα εκεί συχνά και υπήρξαν μία από τις πηγές της έμπνευσής μου. Στα νιάτα μου ήμουν ουτοπιστής. Αξίζει  όμως  να  ζήσεις  χωρίς  ουτοπίες;», αναρωτήθηκε.

Εφημερίδα   Τα  Νέα
Απρίλιος    2002

Δεν υπάρχουν σχόλια: