Εδώ και πολλά χρόνια, οι πενθήμερες εκδρομές των μαθητών της Γ’ Λυκείου, είχαν πολύ συγκεκριμένους προορισμούς: Ρόδο, Κέρκυρα, Κρήτη.
Στα σχολεία του νομού πάντα πρώτη προτίμηση ήταν η Ρόδος, ακόμα κι αν στους προορισμούς που καλούνταν οι μαθητές να ψηφίσουν, υπήρχε και μία χώρα του εξωτερικού, κατά προτίμηση η Ιταλία.
Όμως σιγά σιγά τα πράγματα άλλαξαν. Ήδη τα τελευταία δύο τρία χρόνια οι εφημερίδες έγραφαν τέτοια εποχή, για την σταδιακή στροφή των μαθητών σε χώρες του εξωτερικού.
Πολλά ειπώθηκαν και γράφηκαν για την εκμετάλλευση των μαθητών όλα αυτά τα χρόνια, για τις υψηλές τιμές και για την κακή ποιότητα στις παροχές υπηρεσιών.
Βίωσα την εκμετάλλευση , ως συνοδός μαθητών της Γ’ Λυκείου, πριν χρόνια στην Ρόδο: ποτά «μπόμπες», αποθήκες να γίνονται κλαμπ την τελευταία στιγμή και να «στάζουν» με την πρώτη βροχή, νυχτερινή διασκέδαση χαμηλής ποιότητας , άυπνοι οδηγοί λεωφορείων μεγάλων τουριστικών γραφείων. Γι’ αυτό και πάντα προέτρεπα τους μαθητές να επιλέξουν ακόμα και άλλη χώρα, αρκεί να τους φερθούν με αξιοπρέπεια.
Όλα αυτά έπρεπε να διορθωθούν και δεν διορθώθηκαν. Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας αυτών των εκδρομών έπρεπε να ενισχυθεί και δεν ενισχύθηκε. (Μαζί με όλα τα μεγάλα θέματα που έχουμε να κουβεντιάσουμε και να λύσουμε στο χώρο της παιδείας, ας δούμε και πώς θα ενισχύσουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο των εκδρομών. Να επαναφέρουμε τις «πράσινες εβδομάδες», πιο βελτιωμένες και να στηρίξουμε τις εκδρομές και τα προγράμματα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ).
Φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όλα τα Γενικά Λύκεια της πόλης της Κοζάνης, επέλεξαν χώρες του εξωτερικού, τρία την Ιταλία και ένα την Ισπανία. Δηλαδή φέτος που η οικονομική κρίση απαιτεί στήριξη της ελληνικής αγοράς και ενίσχυση της απασχόλησης.
Με βάση την άσχημη οικονομική κατάσταση, το Υπουργείο Παιδείας, το οποίου Υπουργός είναι ο πρώην Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, όφειλε να αναπτύξει πολιτικές στήριξης της ελληνικής αγοράς. Με την βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα μπορούσε να στρέψει το ενδιαφέρον των μαθητών στο εσωτερικό και όχι μόνο στους παραδοσιακούς προορισμούς.
Δεν υστερούμε σε φυσικές ομορφιές, δεν υστερούμε σε περιοχές με πολιτιστικό ενδιαφέρον, δεν υστερούμε σε ποιοτική νυχτερινή διασκέδαση, αρκεί να υπάρχει σεβασμός στον μαθητή και λογικές τιμές. Η Δυτική Μακεδονία για παράδειγμα, θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης μαθητών για αξέχαστες εκδρομές.
Εξάλλου οι μαθητές ψηφίζουν καλή παρέα σε περιοχές με ενδιαφέρον και καλή νυχτερινή ζωή.
Δεν υπήρξαν στοχευόμενες πολιτικές. Μιλάμε για στήριξη της τοπικής αγοράς, αλλά τα μέτρα είναι πάντα αποσπασματικά, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς φαντασία, χωρίς προοπτικές.
Όλα αυτά βέβαια, για τους μαθητές πολύ λίγη σημασία έχουν, έως καθόλου. Ήδη ετοιμάζουν βαλίτσες και ονειρεύονται, έχοντας μόνο μία σκιά, αυτή των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ας έχουν ένα αξέχαστο ταξίδι. Όλα τα άλλα έπονται…
Βάσω Νοτοπούλου
Εκπαιδευτικός βιολόγος
http://kozani.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου