Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

Μακρινός ο στόχος για παροχή βασικής εκπαίδευσης ως το 2015







Η πρόσβαση στην εκπαίδευση αυξήθηκε σημαντικά τον περασμένο αιώνα αλλά σήμερα 323 εκ. παιδιά σε όλο τον κόσμο δεν πηγαίνουν στο σχολείο
Σύμφωνα με νέα μελέτη, θα είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος της παροχής στοιχειώδους εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά του πλανήτη ως το 2015.
Στην μελέτη, που εκπονήθηκε από την Αμερικανική Ακαδημία Τεχνών και Επιστημών, αναφέρεται πως ο στόχος για παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά μπορεί να επιτευχθεί με ένα λογικό κόστος αν υπάρξει μεγαλύτερη υποστήριξη και χρηματοδότηση από τις κυβερνήσεις.
«Είναι ζήτημα οικονομικών πόρων και πολιτικής θέλησης», λέει ένας από τους συντάκτες της έκθεσης, ο David Bloom. «Έχουμε υπολογίσει το κόστος», συνεχίζει «και κοιτάζοντας τους αριθμούς βλέπουμε πως χρειάζονται λιγότερα από όσα ξοδεύουν κάθε χρόνο οι ΗΠΑ για το Ιράκ και το Αφγανιστάν.
Το κόστος του πολέμου στο Ιράκ από αμερικανικής πλευράς είναι σήμερα 8 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα. Στη διάρκεια του 20ου αιώνα, ο αριθμός των παιδιών που γράφτηκαν στο σχολείο αυξήθηκε από περίπου 40% σε 86%, αλλά σε πολλές περιοχές έχουν μείνει πίσω, ιδιαίτερα στην υποσαχάρια Αφρική, Μέση Ανατολή και Νότια Ασία.
Η παροχή στοιχειώδους εκπαίδευσης για όλους, ήταν στόχος πολλών διεθνών πρωτοβουλιών. Το 1990, σύνοδος στη Ταϊλάνδη έθεσε το έτος 2000 σαν στόχο για την υλοποίηση. Ο στόχος δεν επετεύχθη και άλλη σύνοδος στην Σενεγάλη έβαλε νέο στόχο το 2015. Η έκθεση συμπεραίνει πως ο νέος στόχος μάλλον δεν μπορεί να επιτευχθεί αλλά θα πρέπει να επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Με τους σημερινούς ρυθμούς περίπου 300 εκ. παιδιά δεν θα γραφτούν στο σχολείο ως το 2015. «Θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στην πρόσβαση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα πρέπει να εστιάσουμε στην εκπαιδευτική ισότητα», τονίζει η έκθεση. Η παροχή στοιχειώδους και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα κοστίσει περίπου 70 δις περισσότερα το χρόνο, δηλαδή 7 δις για την στοιχειώδη εκπαίδευση και 27 με 62 δις για τη δευτεροβάθμια.
Τα ποσά αυτά (70 δις) είναι λιγότερα από τα τρία δέκατα της ποσοστιαίας μονάδας του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος των πλούσιων κρατών, άρα δεν είναι μεγάλα, συγκρινόμενα με τους πόρους που είναι διαθέσιμοι.
Η έκθεση προσπαθεί να περιγράψει το πόσο καλύτερη θα ήταν η εικόνα του κόσμου αν αντί να χρησιμοποιούμε τους πόρους για στρατιωτικές δαπάνες, τους χρησιμοποιούσαμε για να μπορεί κάθε παιδί στον κόσμο να έχει πρόσβαση στο σχολείο και στην καλής ποιότητας εκπαίδευση, εξάλλου η εκπαίδευση δεν είναι μόνο ένα από τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά συμβάλλει και στη δημιουργία ισχυρών κοινωνιών και στην καλή οικονομία.
Από το διαδίκτυο

Δεν υπάρχουν σχόλια: